poniedziałek, 22 grudnia 2014

Prezentacja

Jeśli szukasz odpowiedniego miejsca na przeprowadzenie szkoleń lub firmowej konferencji to warto zobaczyć warszawa sale szkoleniowe .

Zapraszam do poradnika.

Definicja konferencji

Konferencja biznesowa - spotkanie biznesowe poświęcone wymianie informacji i omawianiu zagadnień związanych z działalnością oraz zarządzaniem przedsiębiorstwami. Organizatorem mogą być stowarzyszenia, przedsiębiorstwa, organizacje non-profit lub osoby indywidualne. Miejscem przeprowadzania są często wyspecjalizowane centra, oferujące usługi hotelowe, konferencyjne i rekreacyjne (np. spa).

W konferencjach w odróżnieniu do szkoleń bierze udział więcej uczestników - najczęściej ok. 50 - 100 osób.1

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Konferencja_biznesowa


W wielu większych firmach

W wielu większych firmach czasami organizuje się konferencje. To doskonała okazja do przedstawienia szerszej grupie, na przykład strategii działania firmy. Konferencje organizują szkoły, korporacje, uczelnie, itp. Są też konferencje naukowe, na które jeżdżą profesorowie i doktoranci, którzy przedstawiają swoje spostrzeżenia na dany temat, czy też prezentują wyniki swoich badań.

Bardzo ważna jest odpowiednia atmosfera, która powinna sprzyjać skupieniu uwagi. Często konferencje muszą się odbyć poza siedzibą firmy. Powodów jest wiele - od liczby osób (których nie pomieści żadne pomieszczenie, znajdujące się w siedzibie), poprzez warunki (ilość krzeseł, sala audiowizualna,itp), do prestiżu i nadania konferencji szczególnie ważnego znaczenia.

Po prostu często konieczne jest znalezienie i wynajęcie sali konferencyjnej. W zależności od celu i charakteru konferencji, potrzebne będą różne pomieszczenia. Niektórzy wymagają oprawy audiowizualnej, by przedstawić swoją prezentację, czy też podać dane w przyswajalny sposób.

Jednak niektóre konferencje mogą mieć inny charakter i wymagają od uczestników nie tylko gotowości do wystąpienia, czy też biernego słuchania, ale chodzi o interakcje wszystkich osób, swobodną wymianę myśli, czy też pomysłów. Takie podejście jest sensowne w tych dziedzinach, gdzie szczególnie ważna jest kreatywność.

Poza charakterem konferencji i branżą, ważny jest inny aspekt - konferencja może być otwarta (jak na przykład konferencje prasowe), lub zamknięta. Wiadomo, że w pierwszym przypadku jest konieczne specyficzne pomieszczenie, bo nigdy do końca nie wiadomo, ile osób będzie chciało brać w takim przedsięwzięciu udział. Konferencje prasowe mają zawsze charakter medialny, dotyczą takich spraw jak polityka, czy też ważne wydarzenia o charakterze społecznym.

Jednak w tym celu nie wynajmuje się sali konferencyjnej, ponieważ jest ona przeznaczona na spotkania zamknięte, z określoną liczną osób.


Spotkania bywają różne

W każdej większej firmie trzeba czasami zorganizować konferencję, na którą zaprasza się pracowników. Cele takiego spotkania bywają różne - od przedstawienia nowych strategii działania przedsiębiorstwa, poprzez zaprezentowanie różnych projektów, do zakomunikowania pewnych ważnych informacji.

Konferencje są organizowane również w szkołach. Celem takiej konferencji jest przekazanie nauczycielom ważnych informacji, lub zaprezentowanie wyników nauczania w danej klasie. Każdy semestr kończy się konferencją, gdzie nauczyciele informują o zagrożeniach, braku promocji do następnej klasy, czy też zgłaszają uczniów do nagród.

Konferencje to zjawiska powszechne, niezbyt jednak lubiane. Nie każdy lubi prezentować coś przed szeroka publicznością, nie każdy jest zainteresowany tematem konferencji. Większość to po prostu formalna konieczność, wynikająca albo z prawa (jak konferencje np. w szkołach, albo z obowiązującego w firmie regulaminu.


Pokazać pomysły

Pisałam ostatnio o pochodzeniu słowa "konferencja". W zasadzie pisanie o konferencjach nie jest zbyt pasjonujące, bo temat jest dość nudny. Spróbujmy więc podejść od strony biznesowej.

Po co organizuje się konferencje? Cóż, po to żeby zaprezentować jakieś treści zgromadzonym. Tak wynika z etymologii. Wiadomo, że konferencje naukowe są sensowne - można się podzielić swoim dorobkiem/odkryciem, można zaprezentować efekty badań. A jak to jest w korporacjach?

Właściwie podobnie. Konferencje organizuje się najczęściej po to, żeby zaprezentować nowa strategię firmy, pokazać pomysły, nowy produkt, nową kampanię reklamową, itp.

Konferencje zapewniają spójność, są czasami jedyną metodą na to, by przekazać ludziom ważne dla działalności firmy informacje. Często kluczowe.

Wiadomo, że takie zgromadzenia są czasochłonne, zwłaszcza dla tych którzy je organizują. Ale również dla tych, którzy musza przygotować swój odczyt. To się wiąże z dodatkową praca i podjęciem dodatkowych kosztów. I każdemu zależy na tym, żeby dobrze wypaść.


o konferencjach

To już kolejny tekst o konferencjach i salach konferencyjnych. Jak już pisałam - większość uczestników nie przepada za konferencjami, jest to po prostu obowiązek., Często zabierają one sporo czasu, zwłaszcza tym, którzy mają coś zaprezentować.

Inaczej jest, jeśli chodzi o konferencje naukowe. Po pierwsze - przyciągają one zainteresowanych daną dziedzina, po drugie można dzięki wystąpieniu na takiej konferencji dużo zyskać. Odczyt swojego artykułu to prestiż, który pomaga w dalszej karierze naukowej. Na takich konferencjach inni naukowcy mogą się zapoznać np. z wynikami badań i eksperymentów swoich kolegów po fachu. Jest to bardzo cenna wiedza, którą można później wykorzystać we własnej pracy.

Podsumowując - konferencja nie zawsze jest nudnym, firmowych spotkaniem. Czasem to ważne wydarzenie, dzięki któremu naukowiec może podzielić się ze światem swoimi odkryciami. Wniosek - nie wrzucajmy wszystkich konferencji do jednego worka z napisem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz